Herry Doedens

Ik ben Herry Doedens rnr: 45.01.04.076 en ben in Vught opgekomen bij de Infanterie en ben van lichting 65-3.

Hierna ben naar de Piroc in Veldhoven gegaan, voor een opleiding chauffeur op de YP408, en na een mooie tijd daar te hebben doorgebracht, zijn we naar Schaarsbergen overgeplaatst, in het 12 Pantser Infanterie Bataljon Garderegiment Jagers C Compagnie.

Hier heb ik met chauffeurs, kameraden en kamergenoten een fijne tijd doorgemaakt, Korporaal was de hoogste rang die we hebben bereikt. 10 november 1966 zijn we met klein verlof gegaan.

Voor de rest heb ik niets meer. Namen ben ik ook vergeten alleen nog een paar foto´s gevonden waar nog een herinnering aan is.

Dit was de opkomst lichting 65-3 Infanterie in Vught [ klik voor groot ]
Vandaar gingen we naar verschillen de plaatsen, ik ging naar Veldhoven. chauffeurs opleiding YP408 (ik had al een burger rijbewijs)

Onze barak op de Piroc, De chauffeurs in opleiding. Hier hadden we luxe bedden met matras, voor die tijd hadden we een strozak. Hier hebben we het Militair rijbewijs C gehaald. Wat later is overgezet naar burger rijbewijs.

Op oefening ergens op de heide, hier ben ik te zien met mijn boordschutter. Ik weet geen naam meer.
De YP408 op de foto kenteken nummer KN 87-01 heb ik uit Baarle Nassau gehaald splinternieuw.
Een keer naar de DAF garage in Eindhoven geweest voor nieuwe thermostaat in de motor.(had geen goede temperatuur regeling)

Herry Doedens en maat boordschutter zonder naam. De YP408 KN 87-01 C15 waar we met veel plezier in hebben gereden en veel onderhoud aan gepleegd hebben.

Herry Doedens en Huub Niessen. De eerste 2 maanden waren we met een hele grote groep chauffeurs. Ook van andere afdelingen. Dan hadden we verschillende YP408 waar in groepjes mee werd gereden. Zoals rondje om het IJsselmeer of ergens thuis koffie drinken even naar Leeuwarden te tanken en nog veel meer. Ondertussen hadden ze voldoende kilometers gemaakt dat ze het terrein in mochten. De chauffeurs van de C Compagnie hebben toen ook ieder een nieuwe YP408 opgehaald uit Baarle Nassau. De functie dienstplichtig chauffeur YP408 werd niet veel later door KVV ers gedaan.

De YP408 KN 85-50 C12 met chauffeur ?? (Kees van Reijn) weet het niet zeker.

De YP408 KN 76-45 C14 met veel chauffeurs op terrein Schaarsbergen,
Herry Doedens C15, (Kees van Reijn) C12, Huub Niessen C14, en anderen onbekend.
Hebben veel ritjes gemaakt. Als er maar kilometers werden gemaakt.

Mijn boordschutter en Herry Doedens in de KN 87-01 C15 mijn YP408 waar ik trots op was.

Op oefening weet niet waar.

Klaar voor vertrek, op oefening als vijand [ klik voor groot ]

De bevolking van de KN 87-01 C 15 kamergenoten (namen ben ik vergeten).

In de modder de KN 85-48 met chauffeur (Theunissen). Weet het niet zeker.

Op oefening waar ? wel modderig [ klik voor groot ]

Het spoor van de YP408 is wel diep.

Er werd ook wel eens geslapen op de hei.

Dat kan maar 1 keer dan was het geld weer op.

Op oefening zonder YP408 maar wel met diner.
Oefening bij Roosendaal met de Rode Baretten.

In Gala Tenue Corps Garde Jagers (zijn ook wel eens op een vliegveld geweest en andere plaatsen
Herry Doedens, anderen ben ik de naam vergeten).

Op oefening samen met de Tanks op lijn rijden door de heide. AMX KN 72-20

Op oefening in Duitsland.

Concentratie kamp te Bergen Belzen.

Bergen Belzen hier lopen Herry Doedens en Huub Niessen

Een lang weekend op oefening in Grouw? Hier waren we al korporaal.
Huub Niessen, Herry Doedens, anderen ben ik de naam vergeten.

Mascotte Bataljon Garde Jagers in Grouw?

TERUG