Nico Verburg

Ik ben YP chauffeur geweest bij het 11e Painfbat GG in de Saxen Weimar Kazerne, eerst bij de stafcie. als YA 328 chauffeur en toen de eerste cargobakken kwamen zijn er wat chauffeurs bij het bataljon omgeturnt tot YP408 chauffeur. Na ongeveer een jaar bij de stafcie, moest ik op een infanteriebak bij de Charlie cie maar dit vond ik toch een stuk minder. Alles bij elkaar toch een goede tijd en de YP408 een goed voertuig.

Tussen haakjes, de kachels en zeker in 1967 ( lichting 66.4 ) waren ... ! De oplossing was om de kachelslangen die helemaal voorin zaten, los te koppelen en in de rits van je tankoverall stoppen. Alleen wel nadelig voor de mensen achterin.
Zijn er nog Grenadier chauffeurs uit de jaren '66 '70 laat eens wat van je horen.

Een oefening in Duitsland, volgens mij ergens in de buurt van Sennelager. De man achter het stuur was mijn peletons commandant de Sgt 1 Selders een oude Korea veteraan, ik ben de staande man achter de chauffeur.

Een parade voor de Saxen Weimar kazerne.

Eén van de eerste cargo bakken in Nederland.

Je ziet, ze konden niet alles. De naam van de chauffeur was de Kpl.1 P.Pelzer.

Hier achter de .50 bij Kpl.1 J.Massotte.

Ook de "ouwe stomp" raakte wel eens van de weg.

[ TERUG ] [ VOLGENDE ]