KN
86-46
UNIFIL 4340

1975 Duitsland op een foto van Albert Reuten [ link ] De Ost 35, 13 painfbat Schalkhaar.

86-46 begin jaren '80.  Foto door Ron van der Woude [ link ]

De KN 86-47 en 86-46. Foto door Ron van der Woude

Foto: Peter van der Linden, lichting 80-5 [ link ]

Foto Roel Seele [ link ] Mortiertrekker 86-46 in Vogelsang 1981

Voor deelname Unifil uitgeleend het 44 painfbat en omgedoopt naar O15.

Herstelpeloton Haris. Op de achtergrond de 4340. Facebook foto van Jacques van Leeuwen.

Wat ging er mis? Foto dank aan Bert Meijer.

Mei 1982, in de takels. Foto: Jacques van Leeuwen [ klik voor groot ]

Omgedraaid kun je er beter bij.... Foto: Jacques van Leeuwen [ klik voor groot ]

Foto: Jacques van Leeuwen [ klik voor groot ]

... het laatste wiel eraf gesloopt.

Foto Cornell Boon [ link ] 1981: "YP in Harris. Deze was een keer een wadi ingeflikkerd"
[ klik voor groot ]

De Dubbel Vier van 22 mei 1982. Met daarin omschreven hoe mortiertrekker KN 86-46 (Unifil 4340) ( let wel: geleend van het 13 painfbat! ) als wrak wordt afgesleept en als TOW doel eindigd op de schietbaan. (.pdf)
Met dank aan Wijnand van de Ree.

Met dank aan Wijnand van de Ree. www.unifilcars.nl

Foto's dankzij Richard Deux

Richard:  Deze YP zonder wielen stond in het voorterrein op 3 km afstand. Het kleine gat in de witte cirkel net onder de tweede blauwe baret is het resultaat van een TOW-inslag. Als deze zijn doel raakt brand hij door het pantser, zuigt de zuurstof uit de cabine, spuit zijn lading naar binnen en veroorzaakt een implosie. Ik heb een aantal gegevens van de tow: T:tube launched. O:optically tracked W:wire command link guided missile. Min.65 meter om scherp te stellen. Max.3000 meter dan is de draad op. Gewicht:78 kg van de tow. Gewicht: 24,5 kg van de raket. De aanvang snelheid van de raket is 75 cm per sec en dat wordt verzorgd door de startmotor. Een vluchtmotor die brengt 1,5 sec 300 meter p/sec met 2 uitlaten. Min 35 en max 65 meter wordt de kop scherp gesteld. Gaat door 50 a 60 cm homogeen pantserstaal."

TERUG