KN
88-56

Peter Beenhakker [ link ]: "Ik was boordschutter van de CC B-cie. 45 painfbat te Steenwijk lichting 74-4 en heb mijn hele diensttijd op, in, onder en bij de YP408 doorgebracht. Foto hierboven; op de rug chauffeur B2 Aad de Jong, daarnaast sgt hfd verbindingen Jan Nooteboom en kapitein Van Nugteren."

Naast de YP 1e luitenant Beersen (plv commandant)

Het 45 painfbat hanteerde tussen 1968 en 1977 roepnummers welke semi-permanent op de achterste gereedschapkasten van hun YP's waren aangebracht. Hier is dat 29, de CC van de Bravo Cie.
Zie [ link ]

Peter: "Bij deze nog 2 foto's van het interieur van de B2 (mijn voertuig) en van de B11 tijdens Boeh-Merang II . Het kon zo rommelig worden in de B2 omdat we de complete diensttijd onderbezet waren. Wij hadden dus niet de TLV schutter en helper. Aangezien de CC ons veel liet verplaatsen hadden we elk moment dat we stil stonden nodig om snel iets te eten of te drinken klaar te maken. Vandaar dat we alles lieten staan, zoals (helaas niet goed zichtbaar het campinggasstelletje op de bodem)."

De 88-56 B2 van het 45 painfbat op een foto afkomstig van Facebook. Met dank aan Ruud Staneke.
Naast de YP een Munga met, opvallend, het bataljonspaard van het 44 painfbat. Kennelijk gaat het om een gezamenlijke oefening in Duitsland? Jaar? [ klik voor groot ]
Ben je de eigenaar van de foto, mail even naar info@dafyp408.nl .

Foto's van oefening Tri-Aks. B2 voor de Kazernepoort in Steenwijk Op de YP Aad de Jong en PB, ernaast motorordonnans Chris Slobbe.

Tijdens Tri-Aks waren wij (B2) waarnemer/scheidrechter: v.l.n.r. Aad de Jong CC Van Nugteren en Sgt Jan Nooteboom.

De KN 88-56 tijdens onderhoud te velde. Alle foto's op de pagina door boordschutter Peter Beenhakker

TERUG