KN
89-21

Foto: Rutger Murk [ klik voor groot ] 1968 de S12 13 painfbat

Foto: Bé de Boer, chauffeur KN 89-21, lichting 74-5 [ link ] [ klik voor groot ]

Foto:  Bé de Boer, chauffeur KN 89-21, lichting 74-5 [ link ] [ klik voor groot ]

1975, de S12 op een foto van Albert Reuten. [ link ] [ klik voor groot ]

Foto: Walther du Burck op Facebook 13 painfbat GFPI Westenbergkazerne: "Favoriete houding SSV-Cie 13 painfbat GFPI oefening Duitsland 1977" [ klik voor groot ]

[ klik voor groot ] Foto: Walther du Burck [ link ]

[ klik voor groot ] Foto: Walther du Burck [ link ]

Mike Schillemans: "De onderstaande vier foto's zijn door het Ministerie van Defensie, kort voor dat het 44 Painfbat uit Libanon terug zou komen, gemaakt omdat veel van hun voertuigen niet "OTAS"-compleet waren.

Om een idee te krijgen hoe een geheel organieke YP-PWCO er uit moet zien heeft men in ± 1984 foto's van mijn YP PWCO genomen. Het voertuig  is de KN-89-21 "Silent Midnight Mover" CO-bak, sectie 2 (NBC/gevechtsinlichtingen) van het voormalige 13 Painfbat G.F.P.I.

Achterdeuren geopend met op de binnenzijde rechterdeur de brandblusser, antennepot voor lange mast en afgedekte spiegel. Voor de beide deurluiken "verduisteringskappen" omdat een PWCO TL-verlichting heeft. Boven de achterdeuren de "overkapping" waarop de aanbouwtent hoort te liggen.

Opklapbaar bureau voor hfu Sie 2 met A1-65 waarnemingskijker en radio's FM 4600.

Zitbanken opgeklapt, vredeskap rechts opgeborgen (niet de organieke plaats).

Flexibele slang om de uitlaatgassen buiten de aanbouwtent te leiden. Bij de uitlaat de mastvoet (kantelbaar) om de antenne naar 9 meter tophoogte te brengen voor de verbinding tussen bataljon en brigade.

Met dank aan Mike Schillemans. [ link ]

[ Volgende ] TERUG