KN
89-57

De 89-57 en de 76-20 onderweg naar de boerderij in Deil. De camouflage beschildering van het 48ste in die periode is goed te zien. Meer over deze gijzeling, de aanleiding voor de oprichting van de BBE(K)
Defensiekrant [ klik voor groot ] dankzij Fred Klijndijk.

Stills uit: https://youtu.be/DUCdanVXGN8 Omroep Gelderland; Reconstructie eerste gijzeling Nederland.

De 89-57 als B2 van het 48 painfbat bij de Gijzeling in Deil 1973 [ link ]

De 89-57 als B3 bij het 48 painfbat. Foto: C. Jonkers, met dank aan Chris Planje: www.ouwestomp.com en Bert Meijer. 

Een foto van de Bravo 2 Banteng Gila (dolle stier). Ik was radio telefonist op deze YP (links op de foto). Lichting 77-6 van het 48 Painfbat in Den Bosch. Deze YP werd bestuurd door Appie (midden op de foto) De naam van de boordschutter weet ik niet meer. Ik ben er bijna zeker van dat deze YP de KN-89-57 moet zijn die ook in de lijst met kentekens wordt genoemd. Op de foto's bij de gijzeling in Deil en de foto bij het 48 painfbat als B3 zie je wel dat er een tekst opstaat maar kun je het niet lezen. Op mijn foto staat het wel duidelijk en de bijbehorende uiteg en vertaling kreeg ik destijds van de toenmalige chauffeur Appie .....(?) De foto is overigens genomen tijdens de oefening Saxon Drive. Groeten Norbert Faessen (juli 2009)

Periode '82 - '87. Foto van Johnny Dabatsio‎ via Facebook. Let op het bagagerek op de linkerflank en het (daardoor?) ontbreken van de uitlaatverlengslang. Ligt deze bovenop? Met dank aan Auke voor de tip.

TERUG