Hugo Hoofwijk. Korporaal rij-instructeur van eind '77 tot midden '83
te Piroc Veldhoven. Vanaf het begin ben ik werkzaam geweest bij het BS peloton
en af en toe uitgeleend naar een van de chauffeurspelotons. Ik heb lesgegeven
op de YP en de YPR. De YP had echter mijn voorkeur omdat die het pure rijden
het meeste benaderde en er veel meer van je chauffeurskunsten werd gevraagd.
Wij gingen elke 2 weken schieten in Harskamp. Altijd een leuke afwisseling
geweest. Tijdens mijn tijd in Veldhoven heb ik diverse avondstudies gevolgd
en had ik een beregoede conditie. De relaxte sfeer op PIROC was uniek. Ik
ben tijdens het 25-jarig? bestaansfeest nog op PIROC geweest, maar er was
al veel veranderd. Binnenkort houdt PIROC op te bestaan, zij verhuizen naar
de legerplaats in Oirschot.
Foto van mezelf toen ik nog jong EN knap was. Nu
ben ik alleen nog maar EN. |
Actiefoto's: foto's gemaakt door kpl1 ???? van de fotoclub. Deze foto's
vonden grif aftrek bij de leerlingen.
BS peloton: van links naar rechts: Frans van Wijk; Appie Werkhoven; Jan
van Hoof; adj. Vriens; Piet Muller; Henk van de Broek. Op de YPR: Hugo Hoofwijk.
Foto genomen door Freek Dalstra.
Dit zijn de 3 voertuigtypes van ons peloton.
Schietbaan Harskamp: voertuigen gereed om te beginnen met de schietserie.
In de schietpauzes moesten de lopen gewisseld worden. Dat ging met geavanceerde
hulpmiddelen zoals poetsdoeken.
Avondschieten tijdens ISK Harskamp. De lichtkogels van de .50 mitrailleur
geven een mooi effect.
Om het voertuig MIO gereed te maken kreeg je alle
tijd en alle faciliteiten. |
Blinken voor MIO inspectie: Het mocht wel niet, maar als ons voertuig
op inspectie moest werd ie helemaal gespoten met een mengsel van verf en
kerosine.
Tijdens het rijden op de kazerne knalde de kruiskoppeling van de korte
tussenas bijna door het dodemansdeksel. Dat was schrikken!
Zo hoort de korte tussenas eruit te zien.
Rookgranaat schieten op de Oirschotse hei.
Mooie foto !
Tussenstop dagrit. We moesten ook regelmatig zelf rijden. De dagritten
gingen vaak naar Zuid Limburg. Vermaak van de bovenste plank.
Frans Saya Sengers: Saya staat trots bij "zijn" jeep. Hij was toentertijd
PO en moest van alles regelen. Dat deed hij dan ook vol overgave, met name
voor zichzelf.