Ik ben als dienstplichtig onderofficier lichting 81-5 en voertuig commandant
van de YP408 uitgezonden geweest. Ik zat in de A Cie. op post 7.20 “het
einde van de wereld” . Van 19 mei 1982 t/m 17 november 1982.
Daarnaast heb ik een korte uitzending gedaan met een YP408, als Force Main
Reserve in het Nepal Batt. Toen de Nepalesen hun bijdrage gingen beëindigen
en tijdelijk door de FMR die sectie is waargenomen.
De peloton’s YP geparkeerd voor de kantine van commando post 7.20.
Onderhoud aan de peloton’s YP.
Idem
Onderweg van 7.20 naar waarnemingspost 7.20C
Idem
De YP van 7.20 opgesteld nabij 7.20C
Idem
Een takeldoos wordt door de YP van 7.20 de berg opgetrokken, de takeldoos was gebruikt om een nieuw aggregaat te plaatsen.
Idem
Commando post 7.11 Yatar waar onze Cie commandant, kapitein Brons, was gelegerd.
Roadblock ergens onderweg van Yatar naar de kust, voor een middagje zwemmen in zee.
???
FMR roadblock nabij Blat in het NEPBATT, ik was als voertuig commandant ingedeeld bij de FMR en wij moesten tijdelijk het NEPBATT waarnemen tijdens een rotatie.
FMR onderweg naar Blat in het waarnemingsgebied van NEPBATT
Idem
Idem
Idem
Idem
De 7.20 YP verlaat zijn commando post 7.20 via de beruchte hillclimb, de YP was praktisch het enige voertuig wat het laatste stukje weg naar het lager gelegen gedeelte van post 7.20 kon bereiken. Zie ook de takeldoos sleep acties bij foto’s 8 & 9
Idem
Idem van foto 13
Afscheid van NEPBATT met veel aandacht van de plaatselijke jeugd.
FMR verlaat na een week het NEPBATT onderweg terug naar DUTCHBATT.
Idem
Idem
Idem
Idem