Mike Schillemans

Kpl 1, Chauffeur - Technisch Specialist bij het Garde Regiment Fuseliers Prinses Irene van 1977 tot 1985.

De onderstaande vier foto's zijn door het Ministerie van Defensie, kort voor dat het 44 Painfbat uit Libanon terug zou komen, gemaakt omdat veel van hun voertuigen niet "OTAS"-compleet waren.

Om een idee te krijgen hoe een geheel organieke YP-PWCO er uit moet zien heeft men in ± 1984 foto's van mijn YP PWCO genomen. Het voertuig is de KN-89-21 "Silent Midnight Mover" CO-bak, sectie 2 (NBC/gevechtsinlichtingen) van het voormalige 13 Painfbat G.F.P.I.

Achterdeuren geopend met op de binnenzijde rechterdeur de brandblusser, antennepot voor lange mast en afgedekte spiegel. Voor de beide deurluiken "verduisteringskappen" omdat een PWCO TL-verlichting heeft. Boven de achterdeuren de "overkapping" waarop de aanbouwtent hoort te liggen.

Opklapbaar bureau voor hfu Sie 2 met A1-65 waarnemingskijker en radio's FM 4600.

Zitbanken opgeklapt, vredeskap rechts opgeborgen (niet de organieke plaats).

Flexibele slang om de uitlaatgassen buiten de aanbouwtent te leiden. Bij de uitlaat de mastvoet (kantelbaar) om de antenne naar 9 meter tophoogte te brengen voor de verbinding tussen bataljon en brigade.

Dag onderhoud in 1979. De A-cie 13e Painfbat G.F.P.I. met o.a. Schutte, Kraaybeek, Borgs, van Bussel, de Wan, Dikke Piet, Schillemans en Nijhuis.

Een geleende YP van een mobilisabel bataljon (uitgesteld materieel). Links Ben Schimmel, rechts Mike Schillemans.

Les onderhoud YP, augustus 1977, let op Nekaf-ruit voor chauffeur en boordschutter.

TS-chauffeurs in opleiding PIROC 1977. O.a. Kemper, Wassink, de Boer, Bedaux, Schillemans, "kont".

Bemanning A-18 "ANKIE". v.l.n.r. Henk Schutte (boordschutter) Hans Borgs (groepscommandant) en Mike Schillemans (chauffeur). A-cie 1979.

De Staf 02 "Ready for War". Voertuig Bataljonscommandant 13 Painfbat G.F.P.I.
Let op de lange zendmast linkerzijde.

A-Cie 13 Painfbat, 1979, "Op naar Duitsland".

"Niet in de slip te krijgen" Westenberg kazerne 1978/79.

"Goed geslapen chauffeur?" Sennelager(D) -22°, 1979, A-Cie 13 Painfbat.

Bij -20° is zelfs een tosti een culinair hoogstandje! ps: is Borsato ook niet zo begonnen?

De laatste YP van het 13 Painfbat zonder anti-slipverf!
B-groep, 3e peleton, A-Cie ± 1978. Voertuig: "Ankie".

Voertuigen beladen (let op concertina's op de neus) en gereed voor
"Luisterplicht" 1980, 13 Painfbat, A-Cie.

"Met het rubber vast in de blubber" ± 1980, Oirschotse Heide,
PWI B-groep, 3e peloton, A-Cie, 13e Painfbat.

De S21 (Staf-Cie 2) "Silent Midnight Mover" ergens in Duitsland.
V.l.n.r. heg, voertuig, chauffeur-kpl1 Schillemans, boerderij.

TERUG