Foto's bij van mijn rijopleiding. Koffiestop bij "De Lucht"
Instructeur "opgebracht" (na het examen natuurlijk)
Groepsfoto bij chauffeurscafé te Geldrop
De mannen die niet in uniform zijn, waren monteurs van CW te Utrecht.
De monteur met baard en bril is Jan. Die zie ik nog regelmatig bij 310 Matlog
Soesterberg (monteur wielvtgn)
PWCo-GKmar KN 89-83. De foto is genomen in 1980 (ik dacht september)
bij de opening van een nieuw gebouw op de Brigade Utrecht.
Het is 1 van de 2 PWCo's. Achterop zie je de antenne eindversterker. Dit
was een drietraps apparaat. Als deze in gebruik was moest de motor blijven
draaien en de deuren en luiken dicht. Dit ivm hoogspanning. Ook moest de
antenne helemaal worden opgebouwd en geschoord. Je kon hiermee zowat de
wereld rond naar jezelf zenden, zeg maar.
Je kunt deze eigenlijk wel een heel aparte versie noemen.
(PWCo-GKmar). De KN 89-85 was op dezelfde manier ingericht.
De chauffeur ernaast is uw ondergetekende. Toen nog een 27 jarige marechaussee 1e klas. Inmiddels ben ik al met militair pensioen, FLO.
De 53-74 bij de brigade Soestdijk 1958.
Ik hoop op meer foto's van oud collega's.
Misschien een eigen G-esk hoekje??!
G-Eskadron 1985 in miniatuur [ klik voor groot ]
Peter: "Het G-esk Kmar met de kentekens uit mijn Kmar periode. De PW-Co’s hebben weliswaar hetzelfde kenteken (KN 89-83), maar ik heb KN 89-85 aangevraagd bij Artitec samen met 2 x DAF YA-328. Dan is het plaatje compleet. De Kmar aanduiding en kentekens van de andere YP’s zijn aangebracht door een modelbouwende kennis. Dat priegelwerk lukt mij niet meer!!"
De volgende foto's zijn aan mij gestuurd door Gijs Dorrestijn
YP 75-54? druk aan het knallen.
Aantal treffers per portofoon horen.
vlnr: Ed Damsté. Gijs Dorrestijn, Henk Griffioen, Ben Janssen
Lopen wisselen na een paar kistjes munitie.
vlnr: Joost Leliaart, Gijs Dorrestijn, Jan Gaasbeek
Na afloop hulzen verdelen over de kistjes. Hier sta ik zelf ook nog op
(middenboven)
Iedereen hielp mee, ook de begeleidende motorrijders (midden, met blauwe
wollen rijbroek)