De CO (compagniescommandant) versie had extra radioapparatuur aan boord. Verder was hij voorzien van een werktafel met speciale verlichting. Het voertuig was ingericht om langere tijd op dezelfde plaats te blijven staan. Aan de achterzijde kon een tent worden bevestigd en er waren extra accu's ingebouwd. De bemanning bestond uit een chauffeur, een boordschutter, drie soldaten en natuurlijk de CC zelf.
Wat de PWCO bijzonder populair maakte was de extra ingebouwde diesel
gestookte "Eberspächer" kachel. Terwijl het in andere uitvoeringen met stilstaande motor blauwbekken
geblazen was in de winter, was het behaaglijk in de CO. Later werden ook
de TOW (AT) versies uitgerust met een standkachel. CO's zijn te herkennen
aan de uitlaatverlengslang op de linker flank en de extra antennepotten.
Waarde: fl.150.000.- (1964)
Gebouwd: 179
De CC aan het woord met de stafkaart op tafel. Fotocollectie NMM, met dank aan Wim den Dunnen.
Foto dankzij Jacques Bartels.
![]() De populaire kachel (Foto: DAF) |
![]() Foto: Gerard Martens |
De KN 90-01 met commando tent (Harskamp 2004) [ link ]
Klik op plaatje om het artikel 'Hoe beladen we de PWCO' te lezen, uit DE ONDEROFFICIER, officieel orgaan voor de onderofficieren der Koninklijke Landmacht, nr. 2, april 1967. Met dank aan Sander Ruys.